Skuteczne i efektywne prowadzenie swojej firmy jest zależne od różnych spraw, nad którymi należy cały czas trzymać kontrolę. Niezbędne będzie też podjęcie różnych decyzji, od których zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości danej firmy, dlatego niezwykle istotne jest to, żeby jednak mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tego najróżniejsze informacje, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Do tej pierwszej grupy zaliczają się wszelakie raporty i analizy sprzedaży, które wykonywane są w oparciu o informacje z przeprowadzanych transakcji. Często zatrudniane są też do tego niezależne firmy konsultingowe, które się zajmują realizacją najróżniejszych badań.
Przeważnie firmy się decydują na rynkowe oraz marketingowe, które przez wiele osób traktowane są jako identyczne. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o jakich warto wiedzieć, jeśli będzie się chciało je właściwie interpretować. Jeżeli wykorzystane bowiem one zostaną do podejmowania istotnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to należy wiedzieć dokładnie, co oznaczają. Trudne do interpretacji czy wykonania są badania rynkowe, jednak bardzo dużo mogą one powiedzieć na temat tego, jak dana firma działa w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. Podczas tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska popytu i podaży, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Dostarczyć one też mogą cennych informacji w temacie mechanizmów dystrybucji, co pozwoli zaplanować odpowiednie działania. Za to badania marketingowe są ściśle powiązane z procesem sprzedaży, i należy je wspólnie interpretować. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak dana firma prezentuje się na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena sprzedażowych wyników, wizerunku danej marki czy weryfikacja skuteczności realizowanych działań promocyjnych to tylko niektóre elementy takich badań. Dzięki nim można po pierwsze ocenić miejsce, w którym dany biznes się znajduje, ale też zaplanować odpowiednie działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+