Codzienna ciężka praca mechanicznych urządzeń może spowodować ich powolne zużywanie się. Ten proces jest całkowicie normalny, i należy się pogodzić z tym, że co jakiś czas trzeba będzie zająć się naprawą elementów, które się zużyły. W wielu przypadkach nie ma innego wyjścia, jak wymiana ich na całkiem nowe. Lecz tego typu rozwiązanie wiąże się nierzadko z wysokim kosztem, a i z dostępnością niektórych elementów nie zawsze jest idealnie.
Z takich też powodów jeśli sprzęgło, wał czy też koła wielowypustowe zużyją się zbyt mocno, to w wielu przypadkach spróbować można ich regeneracji. Oczywiście nie w każdym przypadku to będzie możliwe i wykonalne, lecz jeśli faktycznie taka naprawa sprzęgieł się uda, to będzie można zaoszczędzić dużo pieniędzy. Czasami może to być kilkadziesiąt procent mniej niż należałoby wydać za elementy zupełnie nowe, co w pewnych sytuacjach może wynieść nawet kilka czy kilkanaście tysięcy.
Każda regeneracja rozpoczyna się od sprawdzenia dokładnie danego elementu pod kątem tego, czy będzie możliwa jego naprawa. Jeżeli uda się to wykonać, to robiony jest demontaż, a potem podzespół jest przekazywany do mechaników, jacy się tym będą zajmować. Do takich prac jest wykorzystywany wyspecjalizowany sprzęt, ale dużą rolę odgrywają też doświadczenie i umiejętności pracowników. W przypadku wałów i przekładni niejednokrotnie potrzebne będzie jeszcze wyważanie, i po tych wszystkich czynnościach naprawiony element jest z powrotem montowany w pojeździe, maszynie czy urządzeniu.
+Tekst Sponsorowany+